fredag 1. oktober 2010

Høst, superhelg og festligheter!

Siden vi er ganske engasjert i bilsport er det denne helgen duket for noe som heter Bilpsport Superweekend. Dvs. første løp startet i går kveld og min samboer, og sønnen, kniver alltid om plassene i teten. I år har de ny bil i sin klasse, en  Mini. Den har vært under utvikling i årssesongen for det ble noen nye regler slik at de ikke kan bruke den bilen som har vært brukt siste åra. Men...de vinner for det i den bilkategorien de kjører mest - Autoslalom(eller kjegleslalom som noen kaller det).
Her er bilene:


Årets bil....Dette bildet er fra NM hvor min kjære tok 2.plass i år

Her er bilen min kjære vant 1.plass i NM med i 2009(sønnen ble nr 2), og i 2008 var det omvendt. Er en rå bil dette her. Bildet her er fra bana i romjulen i 2009 - et lite romjulsløp på snøen er artig.

Når vi har disse løpa her på hjemmebane, og når det er superweekend/årsfest/julebord på klubblokalet vi har, så er det jeg som bruker å dekke og pynte til fest. Så i kveld skal jeg pynte festbord, i den grad vi har fest i bilsportmiljøet. Siden det er høst og så flott vær har heg tenkt å ha høstinspirasjon på borda. Jeg er ikke superflink til sånt, men har nå fått skryt så langt. Jeg har vært og kjøpt duker, planter(eureka)og potteskjulere. Vil lage det litt "røft"på borda denne gangen. Lokalet er ikke så stort så jeg bruker sette borda i en hestesko slik at vi ser hverandre, og så blir det litt mer intimt. Dukene må nok være i papir men det er mye fint der også da.
Jeg tenkte å ta meg en tur på fjellet å plukke litt rognebær, og finne noen blader som jeg skal legge mellom de store plantene, telysestakene og salt/pepperbøssene. Hørtes det dumt ut? Noen andre forslag? Her er det jeg har kjøpt inn:



Selvfølgelig så vil ikke dere lesere få noe inntrykk når jeg har satt det slik opp på det rotete, og mørke, kjøkkenbordet mitt. Men den løperen skal da ligge oppå en hvit duk, så skal de bøttene(potteskjulerne)med plantene stå på borda og med telysestaker ved siden av, og litt rognebær. Prøv å se for dere en hestesko, og pyntet med bestikk, glass, tallerkner, servietter og resten jeg har beskrevet her. Så jeg er som sagt åpen for andre forslag :)

2 kommentarer :