torsdag 4. november 2010

Kieltur og skrekk for åpent hav....



I morgen tidlig reiser vi til Kiel, og jeg gleder meg ikke så veldig mye. Fordi jeg blir engstelig når vi er ute på sjøen, og havet. Mange sier til meg at du vil ikke merke det når du er på en så stor båt. Det hjelper ikke meg fordi jeg VET at vi er ute på sjøen.

                                    
  Color Fantasy


                                         
Selvfølgelig skal det bli hyggelig å komme bort og reise på tur sammenmed min kjære, og gode venner, men...... Har man skrekk for noe så har man det - men jeg får bare gå rundt i dag og tenke positive tanker, og late som vi er på et hotel. At vi ikke er på sjøen og åpent hav, og når vi skal sove får jeg late som jeg er på telttur på landjorda, og at ingen ting kommer til å skje.

Så får jeg nyte dagen i Kiel, bruke mine tyskkunnskaper, shoppe og kose meg med "Bratwürst und sauerkraft" :)

På returen får jeg bare fortsette og late som om vi er på hotel, og lukke øynene innimellom for å late som jeg går tur i skog og mark, og når natta kommer igjen så får jeg late som vi ligger hjemme i senga og sover der!   


                      
                             5-stjerners Color Class lugar med havutsikt
Lugarene er nå fine da
              
DA går turen helt sikkert bra. Det vil ikke begynne å brenne, og jeg vil ikke komme til å kjempe på åpent hav hvis båten kolliderer med en annen båt, eller av en annen grunn går ned. Og det vil ikke skje at jeg da bare kommer til å ha iskaldt vann rundt meg, og ikke får puste!

Neida...her må man KUN tenke positivt, og late som at det er på en laaaaaang hvit sandstrand jeg går og er omgitt av natur, og masse sol og varme!



8 kommentarer :

  1. Jeg føler sååååå med deg nå! Er veldig redd på åpent hav selv!!!
    Men så er det noe i at for og overvinne frykten må man bare gjøre det..
    Prøv å slapp av og skyv vekk de stygge tankene
    så tenker jeg du kommer til å få en kjempeflott tur jeg Kari!!
    klem Laila

    SvarSlett
  2. Det høres kjempe kjekt ut med en tur til Kiel, og klart det går bra!!! Det er mye større sjans for at ulykker skjer på veien enn i luft og på hav. Jeg liker ikke så veldig godt å fly, men lar det ikke stoppe meg. Tenker at ja ja, nå er det opp til høyere makter om dette blir min dag eller ei..Da slipper angsten taket og jeg slapper av, og vet du hva..Det går ALLTID bra:)

    Kos deg og utnytt tiden så godt du kan. Blir nok kjempe kjekt!

    God tur!
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei. Ante ikke at du var såå redd for å være på havet. Uff,da. Får håpe de klarer å koble ut, og nyte turen. Har hørt at det er et lite flytende luksushotell.
    God tur og klem fra Anne

    SvarSlett
  4. Så koselig det blir da:) Det går helt sikkert bedre på båten enn du tror skal du se!! Men jeg er ikke så høy i hatten ute i båt jeg heller, men tryggere på båt enn å kjøre bil må du huske!!:)

    Lykke til med båten og ha en riktig gooood tur:)

    Klem Ea

    SvarSlett
  5. God tur,

    Håper du koser deg sjølv om du har skrekk for å vera på opent hav..

    klem
    Inger Lise

    SvarSlett
  6. Tusen takk for alle koselige kommentarer, og lykkeønskinger :)

    Vi har utvendig lugar med havutsikt i 12. etasje, så da går det vel bra....hmmmmm.
    Ja, ja de har vel mye god vin ombord ;)
    Gleder meg ihvertfall til å besøke Kiel, for det begynner å bli noen år siden sist jeg var der.


    Ønsker dere alle ei riktig god helg. Vi blogges på mandag :)

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  7. Hei Kari

    Håper du har en god tur og at du koser deg..
    ønsker dere en god lørdag klem fra Fruen

    SvarSlett
  8. Dette går nok veldig bra:) Jeg er ei pingle selv men det irriterer meg at det setter begrensninger for meg...så jeg har begynt å trosse dette!! Kos deg, nyt helga.....husk det er farligere å kjøre bil!!
    Klem fra meg:)

    SvarSlett