torsdag 5. januar 2012

Øyebetennelse

For første gang i mitt liv har jeg fått øyebetennelse, i tillegg til halsbetennelse og influensa.. Men, jeg skal ikke klage for det er de som har, og har opplevd, verre sykdommer enn det. Men, det er bare så kjedelig å være syk, og så irriterende at det skulle skje nå når det nye året nettopp har begynt siden jeg var så uheldig at jeg var syk i jula også.
Øyebetennelsen er irriterende for det klør og svir sånn, men jeg fikk antibiotika på legevakta tirsdagskvelden og det tar litt tid før dråpene virker skikkelig. Så i dag er ikke synet så tåkete som det har vært de andre dagene, og jeg kan ha øynene åpne :)
Sånn så ene øyet ut tirsdagsmorgenen


Før jeg ble syk fikk jeg dilla på Mariusmønster, og fikk lyst til å strikke luer. Så jeg har strikket ei til min kjære, og skal begynne på ei til meg selv så snart jeg er bra til å se godt nok. 


Det eneste jeg ikke likte med lua er fellingen etter mønsteret. Den ble så "høy", og ikke sånn som jeg hadde tenkt at den ligger litt mer på hodet. Min kjære har foreslått at jeg skal lage en dusk på hans lue siden den henger litt. Så jeg skal se om jeg klarer å tenke ut ei annen felling til min lue, sånn at den ligger mer på hodet(jeg har 108 m på pinnen, og etter mønsteret strikkes 10 m så to sm, deretter 2 omg rett, så 9 m og to sm, og 2 omg osv til der er 18 m igjen på pinnen)Forslag til felling? Så lua blir lavere..

Ha en fin dag alle sammen :)

Klem fra meg


8 kommentarer :

  1. Dette så ikke godt ut Kari! Håper antibiotikaen hjelper fort nå!!
    Kjempeflotte marius luer du har laget også!
    Vet ikke om det holder, men noe kortere blir det jo hvis du bare strikker en runde mellom hver felling :)
    Ha en fin dag Kari!
    klem Laila

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tipset, Laila :)
    At jeg ikke kom på det da...he he he Må være feberen ;)

    SvarSlett
  3. Jeg har strikka en lue som felles med to masker rett så to sammen omgangen ut - deretter en omgang og så gjentar du to masker rett og to sammen og så en omgang rundt...gjentar dette til det er passe masker å snurpe sammen.
    God bedring forresten - klem

    SvarSlett
  4. Hei Kari!
    Enig i at livet ikkje er dans på roser, men nokså kronglete i blandt.. det fins ein del tornar ja..
    Men øve seg i å vere takksam alikevel trur eg det er lurt å prøve på..
    Eg slit med bronkitt..

    -god betring til deg-

    SvarSlett
  5. ps: hua var kjempefin!
    er diverre ingen strikkeekspert ;-)

    SvarSlett
  6. Lekker lue.....og god bedring til deg! Kjempekjedelig å være syk og det er da en ser hvor godt det er å være friske og rask.

    SvarSlett
  7. uffameg, så kjedelig! Håper formen er bedre nå? :)
    Det så i allefall ikke godt ut!

    Bø i Telemark er et vakkert sted.
    En halvtime nord for gården vår :)

    Ha en så fin søndag som du klarer,
    og fortsatt god bedring!

    Klem

    SvarSlett
  8. Hei Kari og takk for hyggelige meldinger, og postkort. Setter pris på det.
    Ser ikke mye godt ut med betennelse i øyet. Håper du begynner å bli frisk. Stilig lue. Flink du er til å strikke.
    Ha en fin dag, og god bedring.
    Klem

    SvarSlett