fredag 14. oktober 2011

Ukeslutt - igjen....

Denne uken har gått fort. Jeg satt her og tenkte at nå må jeg ta og skrive noe på bloggen min, og så oppdaget jeg at det er fredag..
Det føltes som om mandag var i går. Syns det er litt skummelt at tiden går så fort, og plutselig er jeg pensjonist(hvis tiden skal fortsette å rase avgårde)....Er det noe som kalles panikkalder når man har passert det magiske tallet? Ikke vet jeg, men jeg tenker på så mange ting. Ting jeg har opplevd og ting jeg ikke har opplevd. Det å være ufør og ikke ha en jobb å gå til som så mange andre, og hvor jeg savner det med arbeidskolleger og alt det sosiale det medfører. Jeg klager ikke, men det er bare tanker som av og til kommer. Jeg har gode venner, og føler meg rik som bor sammen med en som tydeligvis elsker meg veldig høyt selv om jeg ikke alltid er like enkel å ha med å gjøre(kombinasjon sykdom og overgangsalder?).. Jeg kan spise hver dag, jeg har tak over hodet, jeg har flott natur rundt meg og jeg bor i et land med fred.

Uka har vært preget av gleder og sorg, nye opplevelser og nye bekjentskaper. Jeg har også vært i møte med en hyggelig person som skal hjelpe meg med å prøve og komme litt tilbake i arbeidslivet(en dag eller to i uka). Ikke for at jeg skal slutte å hjelpe min kjære med litt papirarbeid på verkstedet, men for at jeg skal få jobbe litt med det jeg har gjort stort sett hele livet før fibromyalgien slo til - omsorgsyrket. Så dette blir spennende. Kanskje er det håp for "gamla" ;-)

Ja, ja... dette var bare noen tanker sånn på tampen av uka. I går hadde min kjære bursdag, så ikveld skal vi på skalldyrkveld på Ålesund Vineyard... Det var bursdagsgaven min til ham, så det skal bli spennende og helt sikkert veldig koselig.

Ellers ser det ut som vinteren er i anmarsj siden nysnøen er så langt nede i fjella, det er frost og rim om morgenene og luften er mye kjøligere. Heldigvis har det ikke regnet på noen dager.

En vakker morgen, med masse nysnø i fjella


Derfor syns jeg nå at det er viktig å passe på småfuglene og jeg blir så fascinert av å se på når de spiser av kokosnøtten jeg kjøpte tidligere denne uka. Må på Felleskjøpet og kjøpe ny til dem i dag for de storkoser seg, og jeg prøvde å knipse noen bilder(ikke alltid like enkelt når det gjelder småfugler)bare se her:

De er så herlige 

Spiser og koser seg

Noen må nøye seg med det som faller ned






7 kommentarer :

  1. Så flott at du skal prøve deg litt i omsorgsyrket igjen, er jo koselig å ha noe og gjøre om ikke annet noen timer i uka. Man trenger litt rutiner i hverdagen, blir nok spennende for deg framover. Håper for din del at det går bra :o)
    Masse søte bilder av små pippene som koser seg med litt niste, og nysnøen i fjellene. Synes den kalde luften er så herlig :o)
    Ønsker deg en superflott helg
    Klem

    SvarSlett
  2. Høres så fint ut hvis du kan få prøve deg på omsorgsyrket igjen, krysser fingre for deg! Ellers er det mye å være glad for, ja, så det gjelder å fokusere på det positive;)
    Er på møre og sola skinner, men det er kaldt, frost i natt.
    Kos deg i Ålesund, det hørtes herlig ut, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Det blir nok en del taker som surrar når ein er komen til "ettermiddagsykta" som kjæresten kallar det. Men det viktigaste er å tenkje positivt og finne på kjekke ting kvar dag. Lykke til med utprøving - her blir det cellegift på mandag - så eg reknar med at det blir litt rolege dagar framover. Spennande å sjå korleis eg reagerer på behandlinga:-))

    Ha ei flott helg og kos deg på skalldyraften:-))

    SvarSlett
  4. Gratulere til bursdagsbarnet :-)
    kos dokke!
    godt det er litt varmare i dag

    god helg!

    SvarSlett
  5. Heisan du. Takk for hyggelig kommentarer :)
    Flotte bilder du viser her.
    KLæmmer Susanne

    SvarSlett
  6. Dyra dine er nå jammen heldige som har en omsorgsfull og god matmor som deg da :) Jeg tror det er godt å la tankene løpe litt fritt om livets opp og nedturer sånn innimellom, ofte ender man opp med å bli veldig takknemlig for det man har sånn som du skriver :) *♥*

    SvarSlett
  7. Det e nu godt og skrive ned sine tanker og, det blir sikkert fint før dæ vis du klarer og jobbe 1 eller 2 dager iuka, fine pipp bilder, æ elsker også og se når de sitter på fuglebrettet og spiser, takk for ord hos mæ, ha en fin søndag, hilsen Lisbeth. :O))

    ps. nu ser det ut til at problemene med blogspot er iorden , for nu går det ann og sende kommentarer til alle :)

    SvarSlett