søndag 27. februar 2011

Vinterferie på Vigra


Jeg  er på Vigra for å passe dyra på gården der jeg har hesten min oppstallet.
Han som eier gården er på ferie så da blir jeg her kommende uke. Det samme som jeg gjorde i høstferien. Det er greit å hjelpe hverandre syns jeg, for da får jeg hjelp til hesten hvis jeg skal bort.
Jeg har jo bare en hest, og siden det nå er vinterferie så da sa jeg ja til å passe et par andre hester også for noen som skulle bort.
Så nå har jeg ansvaret for 3 hester + min egen, 1 hane og 4 høner, 2 bikkjer, 1 marsvin, 1 nymfeparakitt, noen fisker i et akvarium, 9-10 sauer(den ene er kopplammet her)og 3 katter...... Da tror jeg ikke jeg har glemt noen - he he he
Hestene koser seg

Krølle

Sauflokken der Krølle egentlig burde være

Glitter og Mira

I dag var jeg tidlig oppe og hadde ut hestene til frokost, satte ut Krølle og fôret hønsene. Men, det regnet litt og det var tidlig så da krøp jeg bare under dyna ei stund til.

Jeg må nå si jeg er heldig som har en så snill samboer også da som lar meg bo her ute og passe på alle disse dyra.
Av og til er det en fordel med å bo sammen med en som driver for seg selv, for da får han gjort unna en del på verkstedet. Vi har en stor hall hvor man kan få leie plass til vinterlagring for bil(mest veteranbiler) + vi har en del egne prosjekter der selv.
Dessverre raste deler av denne hallen(det viste seg å være en feil i konstruksjonen) i februar i fjor pga store snømengder. Det har nå tatt ca 1 år (fram og tilbake med leverandør som skal hale ting ut!) før den nå endelig kan bygges opp igjen. Så nå har min kjære ♥♥ organisert dugnad noen dager framover for å tømme hallen og gjøre klart alt slik at leverandørene bare kan komme og sette opp en ny hall.
Derfor er det greit at jeg er på Vigra og passer gård og dyr, for da kommer han til å jobbe ganske laaaaaange dager. Jeg reiser hjem innimellom for å spise middag sammen med ham og ta litt forfallent husarbeid, og å hjelpe ham litt på kontoret også da. Men jeg har "base" her på Vigra.

Jeg kom utover her sent fredag kveld, og det er rart å bo i en annen persons hus. Men det går greit for jeg kjenner huset siden jeg har passet dyra tidligere, og jeg leide leiligheten i kjelleren her før jeg ble samboer med han jeg bor sammen med nå. Det er litt skummelt på kveldene men heldigvis har jeg bikkjene.

Fra i går til i dag har jeg hatt overnattingsbesøk her. En av jentungene i stallen ville heller passe den ene hesten her enn å være med foreldrene på hytta. Så jeg sa hun kunne få være her hvis det var ok for dem, og det var det. Hun er 11-12 år og har tidligere hatt den hesten mye, og så skal hun reise på vinterferie i morgen så da skjønner jeg henne godt. Var på samme måten j
selv i den alderen - hest var livet :-)

Så i går var vi på kjøretur med min hest for det hadde hun aldri vært med på. Etterpå laget vi vafler for det kom ei venninne av meg på besøk. Så var vi stallen og ordnet boksene og tok inn hestene for kvelden, fôret sauene ute og tok inn Krølle(kopplammet). Så laget vi oss taco og avsluttet kvelden med en koselig film på tv som het Awatar. Da var det et stk trøtt jente jeg "jagde" i seng etter den filmen. Tror hun sluknet med en gang...
Nå er overnattingsgjesten er i stallen. Jeg får vel rope henne inn siden det er ei stund siden frokost så hun får seg litt mat igjen, man kan jo glemme seg helt bort når man holder på med hest..... Hun har vært på ridetur sammen med en av de andre i stallen her..
Ja, ja de barna de barna ;)



Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Klem fra Kari

2 kommentarer :

  1. Kari..æ bare googla ;annimasjoner ; fant masse på nett, så lagra æ de æ ville ha på min datamaskin, og henter dem ut som mine bilder, når æ treng dem :) Lisbeth.

    SvarSlett