lørdag 28. august 2010

Dagen i dag

har vært en sløvedag..... Som jeg tidligere har nevnt har vi drevet og pusset opp huset jeg kjøpte i fjor etter min avdøde tante. Jeg leier ut leiligheter og hybler, og vi begynte på bunnen(kjellerleiligheten)i fjor, så tok vi loftet og til slutt hovedetasjen.. Der har bodd folk hele tiden, unntatt i hovedetasjen som ble utleid 1.aug i år. Men, i natt ble vi endelig ferdige med alt. Dvs.sånt som gangene, boder og annet "smådill" tar vi senere. Det viktigste nå var å få huset beboelig for de som leier...
Så med sykdommen min i tillegg til alt stress for å bli ferdig sier det seg selv at kroppen skriker etter hvile i dag....

Her er noen bilder fra hovedetasjen. Selvfølgelig ikke lett for lesere av bloggen å sette seg inn i hva som er gjort når jeg ikke har bilder fra hvordan der så ut før, men jeg tar en sjanse alikevel.... ;-)

Kjøkkenkroken hvor det originale eikekjøkkenet har blitt bevart(har olja det). Her var det spisestuekrok før så kjøkkenet er flyttet inn hit som er en del av stua.

Stuedelen(leieboerne leier delvis møblert). Der tv`en står var det tidligere ei åpning inn til "bestestua". På stua har vi bare malt vegger, tak, lister o.l og slipt og lakket opp igjen parketten.

Nytt flislagt bad(tidligere var her grønne respatexplater på veggene)

Der dusjen er var det tidligere badekar langs veggen.




Senga passet akkurat(her ved hodeenden stod komfyr før)
Gamlekjøkkenet har blitt soverom(satte igjen deler av kjøkkeninnredningen som nå har blitt garderobeskap)











"Bestestua" har også blitt soverom
 Utsikten fra verandaen i huset er det ikke noe å si på nei :)

2 kommentarer :

  1. Heisann:)

    Huset så kjempefint ut..
    gratulerer deg å egil med endelig ferdig oppussingsprosjekt!
    He he ka neste prosjekt er nå da??

    Hilsen Heidi

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det Heidi...

    Tjaa......Neste prosjekt? Hvem vet? Har du noen forslag?

    SvarSlett